Wyprawa za mur i inne historie
- Kategoria:
- hobby
- Tytuł oryginału:
- Beyond the Wall and other Adventures
- Wydawnictwo:
- Gramel
- Data wydania:
- 2021-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-01-01
- Liczba stron:
- 153
- Czas czytania
- 2 godz. 33 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788366682078
- Tłumacz:
- Tomasz Majkowski
- Tagi:
- RPG
Pośród dzikich ostępów kryje się niewielka wioska. Mieszają w niej całkiem zwyczajni ludzie: młynarz i kowal, rybacy i pasterze, myśliwi i chłopi. Pod lasem stoi domek wiedźmy, a w samym środku wioski, obok pokrytego runami menhira znajduje się gospoda, gdzie zatrzymują się podróżni z dalekich stron. Tacy przybysze snują wieczorami opowieści, których słuchają z uwagą młodzi ludzie - już nie dzieci, ale jeszcze nie dorośli. Słuchają - i marzą: o zaklętych skarbach, rycerskich ostrogach, zamorskich krainach i straszliwych smokach. Nie wiedzą jeszcze, że już niedługo przyjdzie im przekroczyć biegnący w pobliżu wioski mur, oddzielający bezpieczny świat codziennych spraw od pełnej przygód krainy czarów, i wyruszyć na spotkanie przygody.
“Wyprawa za Mur i inne historie” to polski przekład gry “Beyond the Wall and Other Adventures” wydawnictwa Flatland Games. Jej zasady to adaptacja reguł pierwszej, klasycznej edycji “Dungeons and Dragons” - gra zalicza się zatem do nurtu OSR (Old School Revival). Podobnie jak matka wszystkich gier fabularnych (RPG),“Wyprawa za Mur” pozwala przeżyć niezapomniane przygody w cudownym świecie fantasy, który powstaje w wyobraźni graczy, przy użyciu prostych zasad, sprawdzonych przez tysiące drużyn z całego świata w ciągu półwiecza. Oznacza to, że do gry potrzebny jest komplet kości - od k4 do k20.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 2
- 2
OPINIE i DYSKUSJE
Książka czytana na czytniku e-booków w formie pdf. Nie posiadam fizycznej kopii wiec nie ocenie walorów estetycznych i wydania papierowego . Co do treści . OSR wydany w języku polskim to coś wspaniałego . Prosty system (jak to w OSR). 3 klasy wojownik ,mag, szelma (taki łotr) . Mechanicznie fajnie , nie lubię tylko tych tabelek na rzuty obronne dla innej klasy ale na karcie postaci jest to fajnie umieszczone wiec ok. Co do karty postaci . Uważam że jest bardzo ładna . Prosty setting który ma sprawić że bez prepu na 1 sesji gracze tworzą postacie a gm za pomocą jednej z dwóch zestawów z losowymi tabelkami tworzy zacharczki i przygodę dla graczy. Gra zaczyna się w małej wiosce w której wszyscy się znają co ułatwia rozpoczęcie przygody. Jak to określa autor low prep RPG albo nawet "no prep RPG - potwierdzam , wiec towar zgodny z opisem ,ale na jedną może 2 sesje, chyba że prowadzimy jednostrzały. Na dłuższą kampanię raczej trzebaby było już coś przygotować żeby miało to ręce i nogi . Mimo to w książce jest świetny system magii który dzieli magię na sztuczki,czary,rytuały. Bardzo bardzo dużo unikalnych czarów . Kilka fajnych sztuczek i trochę rytuałów . Bestiariusz jest wspaniały , to nie jest bestiariusz dla gry na jedną sesje . To bestiariusz na mielenie mnóstwa przygód i kampanii. Mało jaki osr w księdze zasad ma tak obszerny bestiariusz . Mało przedmiotów zwykłych użytkowych . Za to wystarczająco obszernie o magicznych przedmiotach. Gra jest rozwijana i kilka z dodatków jest wydanych po polsku. Obecnie czytam wyprawa za mur podróż w nieznane gdzie jest przedstawione jak na sesji zero stworzyć hexcrawl scenariusz na kampanię wspólnie z graczami . Grupowy sandbox na wie sesji lub kampanii. Ale to już w następnej recenzji . Ocena może ulec zmianie gdy zagram , choć wątpię że na gorsze . Przecież to OSR prosty i wspaniały. OSR zawsze spoko tylko czasem GM i gracze ujowi :) . Ps. Mimo iż piszę ten komentarz 1.04 nie jest to prima aprillisowy żart. RPG jest dla poważnych ludzi a nie dla smieszków hehe xD pozdrawiam i miłośników RPG w razie pytań zapraszam na PW.
Książka czytana na czytniku e-booków w formie pdf. Nie posiadam fizycznej kopii wiec nie ocenie walorów estetycznych i wydania papierowego . Co do treści . OSR wydany w języku polskim to coś wspaniałego . Prosty system (jak to w OSR). 3 klasy wojownik ,mag, szelma (taki łotr) . Mechanicznie fajnie , nie lubię tylko tych tabelek na rzuty obronne dla innej klasy ale na karcie...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to